Tento klub si klade za cíl rozvíjet vnitřní motivaci dětí k poznávání světa, jejich nadání v souladu s jejich potřebami a silnými stránkami jejich osobnosti.
Podstatnou součástí klubu je rozvoj sociálních dovedností dětí, navázání přátelství – protože kamarádi na stejné vlně jsou v životě opravdu důležití. A v podstatné míře i podpora spolupráce mezi dětmi na společných projektech.
Zároveň je činnost doplněna našimi sobotními expedicemi, v čase od 9,00 do 16,00 hod.
Klub má k dispozici nádherný bazén se slanou vodou a lektorku plavání.
Před zaplutím do různých témat a našich myšlenek mohou děti zaplout do vody a před svými aktivitami se krásně zrelaxovat
Cílem klubu je podporovat prostřednictvím níže uvedených aktivit následující:
-
všeobecný rozvoj nadaných a mimořádně nadaných dětí
-
podpora silných stránek dětí, se zaměřením zejména na oblast přírodních věd (matematika, chemie, fyzika, biologie, astronomie),
-
podpora vzájemné spolupráce nadaných dětí (v rámci společných projektů),
-
propojení nadaných dětí a utváření přátelství mezi nimi,
-
rozvoj komunikace, vyjadřovacích a prezentačních dovedností a čtenářský klub,
-
podpora vnitřní motivace, samostatnosti a kritického myšlení,
-
poskytování informací ve vzájemných souvislostech,
-
podpora dětí v rozvoji jejich silných stránek, popř. podpora v účasti na olympiádách (Matematický klokan, Logická olympiáda, Pangea atd.).
Aktivity:
-
FIE (Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování) a MIU (metoda instrumentálního uvědomování)
-
zábavná a hravá matematika s lektorem z ČVUT
-
projekty, tvůrčí dílny, vědecké experimenty a zkoumání (mikroskop, chemické pokusy atd.)
-
1× měsíčně expedice – exkurze na zajímavá místa v Praze, návštěva divadla, muzea, a z toho zpracované aktivity či projekt
-
kooperace s rodiči – exkurze na pracovišti rodičů
Co jsme dělali a čemu jsme se věnovali v roce 2023/2024 – pouhý výběr z našich aktivit:
Projekty:
-
projekt Hodnoty a jiné ceniny – exkurze do světa platidel, mincí, drahých kovů, aneb co má pro nás doopravdy cenu? Hodnoty jako zdraví, přátelství, láska, harmonie …
-
projekt Mapy, cesty a čáry – jak se najít, neztratit v krajině ani životě, co nám v orientaci pomáhá a jak mapu vytvořit pro sebe i ostatní? Jak se i podle špatné mapy můžeme někam dostat, když máme otevřenou mysl?
-
projekt Analýza a syntéza – co všechno můžeme rozložit a zase složit. Jaké je to složit něco nového, co ještě nikdo nevymyslel?
-
projekt Elektřina – nejen o Nikolu Teslovi, a o čem bychom si s ním dnes povídali?
-
projekt Voda – jak moc je pro nás důležitá, kde se vzala, jak si rozumí vodík a kyslík v jiných sloučeninách, a dokážeme vodu již vyrobit sami?
-
projekt Potraviny – potraviny jednoduché a složité, a jak je to vlastně s těmi procenty? Z čeho dnešní potraviny jsou a co ta éčka a názvy, kterým není vůbec rozumět?
-
projekt Myšlenkové mapy – jak náš mozek přemýšlí, proč je dobré vnímat to, jak přemýšlíme a jak nezapomenout na to podstatné
Přírodní vědy:
-
matematika, a kde všude ji využijeme, a jakou má matematika vlastně historii
-
usilovný trénink na Matematickou olympiádu, geometrie a složitější slovní úlohy
-
chemie – periodická tabulka prvků – jak všechno souvisí se vším a chemie je všude kolem nás
-
mikroskop – pod mikroskop jsme dali skoro všechno, co jsme našli
Ostatní, neméně důležité aktivity:
-
povídali si o představivosti, o hranicích všeho možného až po nekonečnost vesmíru
-
z osobností jsme zaměřili pozornost na Nikolu Teslu, jeho život a vynálezy
-
bavili jsme se u rozebírání elektronických věcí současnosti a vymýšleli vynález, který ještě neexistuje
-
zkoumali věci pod mikroskopem
-
dalekohledem pátrali v dálce
-
podívali se do historie na staré mince (denáry, pražské groše, tolary)
-
hráli na schovávanou
-
zatímco se kluci věnovali elektronice, s děvčaty navrhovaly šaty
-
kreslili a vymýšleli
-
věnovali se intenzivně MIU a FIE
-
protahovali se, cvičili a dýchali, a blbli😊
-
povídali si o škole, spolužácích a spolužačkách, kamarádech a kamarádkách, o tom, jak se učíme budovat přátelství, a na jakých hodnotách přátelství stojí, vycházet s ostatními, i když nám něco vadí, o zdravých hranicích
-
plavali nad vodou i pod vodou, skákali do vody a vymýšleli různé vodní hry
-
přespávali v klubu, chystali si svačiny
-
muzicírovali u piána, flétny a u zpívání
-
smáli se u slovních her
Učili jsme se, jak:
-
udělat první krok, když se bojíme, že je úkol pro nás příliš těžký
-
čelit tomu, že všechno není perfektní
-
naše vnímání o složitosti úkolu předjímá způsob našeho řešení
-
s úsměvem jde všechno líp
-
komunikovat efektivně (a jak se třeba domlouvají včely nebo mravenci)
-
s radostí překonat překážky
-
se každodenní drobné dobré návyky sčítají v náš prospěch
Z našich exkurzí:
-
v rámci projektu Voda do Staré čistírny odpadních vod v Bubenči
-
v rámci projektu Hodnoty a jiné ceniny do České národní banky
Co se dětem mimo jiné líbilo:
Líbilo se mi rozebírání počítačů.
Děláme zábavné věci.
Líbilo se mi volné plavání, přespávačka v klubu, matika s Danem, FIE a MIU.
Líbily se mi pokusy s potravinami.
Líbily se mi přestávky, hry a aktivity, které děláme.
Přeju si, aby byl tento kroužek až do naší dospělosti.